Minggu, 15 November 2015

Tekak radang - Membongkar Pemulihan Berkesan Untuk Merawat Ia (Bahagian 3)

Tekak radang - Membongkar Pemulihan Berkesan Untuk Merawat Ia (Bahagian 3)

Ubat-ubat herba yang diterangkan di bawah adalah bertujuan untuk membantu anda dengan rawatan radang tekak, tonsillitis, angina, laryngitis dan lain-lain

Campurkan kuantiti yang sama bunga chamomile, selatan daun getah biru dan bunga calendula. Tanamkan satu sudu campuran herba dengan 1.5 gelas air mendidih. Terus mendidih berwarna selama 2 minit. Serahkan kepada minuman selama 40 minit dan tuang. Gunakan merebus sebagai minuman keras dalam masa sehari dengan mengurangkan suhu secara beransur-ansur dari 26 darjah Celsius hingga 15 darjah Celsius.
Campurkan buah-buahan Adas (1 bahagian), daun salvia (3 bahagian), paya-Mallow akar (3 bahagian) dan biasa tormentil akar (3 bahagian). Tanamkan satu sudu teh campuran herba dengan segelas air masak sejuk dan biarkan minuman infusi selama 5 jam. Selepas itu, rebus berwarna dan tuang ia. Gunakan ia sebagai minuman keras untuk merawat angina.
Campurkan kuantiti yang sama daun Salvia, kulit kayu oak, daun Jelatang biasa dan akar manis-bendera. Tanamkan satu sudu campuran herba dengan segelas air mendidih dan rebus berwarna selama 20 minit. Serahkan kepada minuman selama 20 minit dan tuang. Gunakan ia sebagai minuman keras 5-6 kali sehari untuk menangani laryngitis.
Campurkan jus lemon dengan air dan menggunakan campuran sebagai minuman keras. Chew lemon dengan kulit menangani penyakit peringkat awal. Anda harus mengelak daripada makan dan minum selama satu jam selepas prosedur.
Tanamkan satu sudu akar taman Angelica dengan segelas air mendidih dan rebus berwarna selama 10 minit. Tuang dan menggunakan merebus sebagai minuman keras beberapa kali sehari untuk menangani angina.
Tanamkan satu sudu currants hitam segar atau 2 sudu besar herba currant hitam dengan segelas air mendidih. Mari minuman berwarna selama 1-2 jam dan tuang ia. Minum setengah gelas berwarna 3-4 kali sehari untuk merawat batuk dan serak. Di samping itu, berwarna mempunyai tindakan perspiratory. Campurkan jus currant hitam dengan air dan menggunakannya sebagai minuman keras untuk menangani angina dan radang lain.
Campurkan daun salvia (4 bahagian), bunga chamomile (2 bahagian), daun pudina (2 bahagian), selatan daun getah biru (3 bahagian), tunas pain (3 bahagian), kuda menyembuhkan akar (4 bahagian) dan puncak Breckland thyme (2 bahagian). Tanamkan satu sudu campuran herba dengan segelas air mendidih dan biarkan berwarna untuk minuman selama 30-40 minit. Gunakan pewangi wap merebus untuk merawat laryngitis, angina dan tonsillitis.
Anda harus mengelak daripada menggunakan mana-mana ubat-ubat herba anda sendiri tanpa nasihat perubatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar