Kamis, 12 November 2015

Neti Pot Hidung Bilas - Kekerapan lawatan

Neti Pot Hidung Bilas - Kekerapan lawatan

Terdapat beratus-ratus sebab untuk menggunakan periuk Neti, dan popularitinya telah berkembang pesat dalam dekad yang lalu. Ia datang ke Amerika Syarikat semasa ledakan tujuh puluhan yoga, dan telah diterima oleh masyarakat umum juga. Ia adalah sangat mudah untuk memulakan, tetapi sangat mengelirukan untuk menguasai dan melakukan dengan betul. Panduan ini akan membantu membersihkan sebarang salah faham yang anda mungkin mempunyai kira-kira masa yang sebenar terbaik dan kekerapan disyorkan penggunaannya.

Sebagai peraturan ibu jari, untuk kebersihan sinus umum, melaksanakan bilas hidung sekali atau dua kali sehari biasanya adat. Walaupun ia mungkin kaunter intuitif, kaedah periuk neti paling baik diamalkan perkara pertama pada waktu pagi untuk membersihkan kepuyengan pagi dan lendir membina semasa menyediakan minda dan badan untuk sepanjang hari. Hidung akan bekerja lebih baik, dan seperti yang anda mempunyai masa yang lebih mudah bernafas mood anda akan menjadi agak tinggi. Jika anda bekerja di bandar besar atau adalah tertakluk kepada tahap besar debu atau pencemaran ia disyorkan untuk melakukan bilasan kedua selepas kerja dan mengambil beberapa beban penapisan kira lubang hidung anda.

The Neti hendaklah sentiasa dilakukan sebelum dan tidak selepas makan, seperti yang ditulis oleh Yogi dan pengamal perubatan alternatif. Atas nasihat yang berkelayakan, untuk aplikasi terapeutik kaedah neti boleh dilakukan sehingga maksimum empat kali sehari. Walaupun proses yang sihat dan semula jadi kerana neti jala yang boleh disalahgunakan dan perlu dilakukan secara sederhana.

Masa berikut adalah yang terbaik:

(1) Perkara pertama pada waktu pagi sebelum sarapan,
(2) sebelum makan tengah hari sekitar tengah hari,
(3) pada waktu petang tetapi sebelum makan malam,
(4) sebelum tidur.

Jika anda berlaku untuk mempunyai sejuk, melakukan tiga hingga empat kali sehari akan memberi kelegaan besar kepada gejala-gejala anda selagi hidung anda juga kering selepas setiap proses dan boleh mengendalikan frekuensi ini tanpa mendorong hidung berdarah.

Terdapat batasan tertentu yang perlu diberi perhatian. Sesiapa yang mengalami hidung berdarah kronik perlu mendapatkan kelulusan doktor sebelum memulakan proses Neti itu. Walaupun Neti tidak hadir komplikasi yang berkaitan dengan apa-apa penyakit, mereka yang mempunyai tekanan darah tinggi dan migrain juga perlu mendapatkan panduan yang berkelayakan. Anak-anak muda yang berumur di antara dua hingga tujuh antara harus diawasi dan dibantu apabila diperlukan. Jika anda tidak yakin sepenuhnya dengan teknik dan cekap, ia tidak disyorkan bahawa anda mengajar atau memberitahu orang lain untuk mencuba tanpa bantuan amalan ini. Akhir sekali untuk pengguna baru, apa-apa tetapi air suam dengan penyelesaian masin harus digunakan.

Saya berharap ini hilang dengan beberapa soalan-soalan yang anda mungkin telah mempunyai kira-kira penggunaan Neti. Proses pengairan masin itu sendiri adalah sangat semula jadi, sihat, dan lembut tetapi ia adalah penting untuk melakukannya dengan berhati-hati dan pengetahuan. Terdapat banyak maklumat di web yang sangat mudah untuk mendapatkan dan berguna, dan itu adalah sesuatu yang baik. Walaupun anda tidak mempunyai sebarang kepentingan dalam meditasi atau yoga, iaitu di mana proses membilas hidung itu keluar kira dan adalah yang paling dikaji.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar