Kamis, 12 November 2015

Penyakit Crohn - Fight A Anda Boleh Menang Dengan Iman dan Hidup Perubahan

Penyakit Crohn - Fight A Anda Boleh Menang Dengan Iman dan Hidup Perubahan

Hi, saya Jim, yang Crohn Penyakit masih hidup 39 tahun. Saya menjalani pembedahan utama bertahun-tahun yang lalu sebagai hasil daripada penembusan dalam bidang usus kecil saya dan usus kecil. Kejadian itu hampir membunuh saya, tetapi saya jelas masih hidup, dan saya juga melakukan dengan baik sekarang bersyukur kepada Tuhan. Saya benar-benar tidak bermasalah dengan penyakit ini dalam beberapa tahun (sejak pembedahan), fikir saya masih mendapat kolonoskopi tahunan saya untuk berada di pihak yang selamat.

Kenapa lebih selama ini saya telah mempunyai hampir tidak ada masalah dengan Penyakit Crohn saya? Saya harap saya boleh memberi nasihat yang akan menjamin yang sama untuk anda, tetapi saya tidak boleh. Saya hanya tahu bahawa saya telah berdoa secara tetap untuk kekuatan selama ini dan tidak pernah berputus asa pada idea bahawa saya boleh melawan penyakit ini bersama-sama dengan pertolongan Tuhan. Dan anda tahu apa, dia tidak mengecewakan saya. Apabila anda sudah sakit selama bertahun-tahun, dan pada akhirnya, berdoa kepada Allah yang akan membawa anda jauh, tetapi sebaliknya dia menyembuhkan anda. Ia memberikan anda keseluruhan bakal baru pada menghadapi hidup anda dan belajar untuk hidup dan membesar dengan penyakit serius. Juga, apabila anda berada ke bawah untuk mengira, anda datang untuk menghargai kesihatan anda dan tidak mengambil ringan. Anda mengambil kawalan dan mula mencuba perkara yang anda sendiri untuk memastikan bahawa anda menyimpan perasaan yang baik.

Pertama sekali, walaupun saya menghargai dan menghormati doktor dan masih temu janji tetap saya, tetapi saya tidak meletakkan jumlah berserah diri kepada mereka. Semasa di sekolah menengah, sebelum pembedahan saya pada tahun 1971, saya menghabiskan masa di dalam dan luar hospital bermain babi guinea manusia. Saya x-ray, mencucuk, kebuluran, ditelan pil selepas pil dan juga menghabiskan masa dengan seorang pakar psikologi untuk mengetahui sebab kekejangan menyeksakan saya, penurunan berat badan, tenaga yang rendah dan keadaan keseluruhan miskin kesihatan. Tetapi doktor-doktor tidak dapat mencari punca semua ini sehingga saya hampir mati. Ia adalah dengan melakukan pembedahan kecemasan bahawa mereka akhirnya menemui Penyakit Crohn. Yang menyelamatkan nyawa pembedahan adalah resection usus (mengambil beberapa inci usus berpenyakit dan pecah) dan itulah yang menyelamatkan saya.

Saya memberikan pakar bedah hanya sebahagian daripada kredit untuk menyelamatkan nyawa saya, yang lain telah Kuberikan kepada Yesus Kristus doktor muktamad. Tanpa dia saya tidak pernah berjaya ke bilik pembedahan untuk menjalani pembedahan di tempat yang pertama. Jadi, saya mengesyorkan mengambil cek iman. Anda perlu benar-benar percaya bahawa Allah adalah di sudut anda dan benar-benar bekerja di pihak anda. Ia tidak seharusnya kira sama ada ia membolehkan anda untuk hidup atau memutuskan untuk membawa anda ke rumah untuk bersama dengan dia, sama ada dengan cara yang anda tidak boleh longgar. Percaya idea ini benar-benar mengambil bimbang dan ragu-ragu tentang Penyakit Crohn daripada gambar sepenuhnya.

Saya juga mengawal apa yang saya boleh, dengan menonton apa yang saya makan, memastikan saya makan dengan kerap, memastikan untuk terlepas sebarang makan. Saya cuba untuk sentiasa mendapat tidur yang cukup, bersenam secara teratur dan bergantung kepada langkah-langkah kesihatan alternatif. Anda akan kagum pada bagaimana baik anda rasa selepas senaman benar-benar ketat sekurang-kurangnya 3 kali seminggu. Saya juga seorang yang percaya dalam mengambil makanan tambahan semula jadi. Dan pastikan anda kekal aktif, melakukan semua yang anda boleh untuk orang lain. Dengan cara ini, anda menyimpan fikiran anda daripada diri anda dan masalah anda. Apabila anda benar-benar lebih berminat dengan membantu orang lain daripada diri sendiri kesan kurang Penyakit Crohn mempunyai pada anda. Hidup dalam kehidupan anda sengaja, percaya kepada apa yang anda boleh lakukan dan bahawa bapa yang di sorga mengawal yang lain. Saya boleh menawarkan nasihat tidak lebih daripada ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar