Minggu, 15 November 2015

Penyedia Penjagaan Kesihatan Alternatif ADALAH Penyedia Penjagaan Kesihatan

Penyedia Penjagaan Kesihatan Alternatif ADALAH Penyedia Penjagaan Kesihatan

Pengasuh A digunakan untuk merujuk kepada saudara-mara yang tidak dibayar atau rakan-rakan yang menyokong veteran kurang upaya. Takrif diterima daripada penjaga adalah: "Seseorang yang hidup dalam beberapa cara dihadkan oleh keperluan untuk bertanggungjawab bagi menjaga seseorang yang sakit mental, terencat akal, kurang upaya dari segi fizikal atau kesihatan yang terjejas oleh penyakit atau usia tua"

Kebanyakan penjaga merasa positif mengenai pengalaman mereka daripada yang mereka lakukan sebelum mereka mengambil tanggungjawab. Ini telah membuat kesimpulan dalam penyiasatan 2007 kepada penjaga keluarga.

Selalunya penjaga dibebani dengan kos out-of-poket tinggi dalam penjagaan individu, tetapi:

1. 60% dipanggil pengalaman yang sangat atau amat bermanfaat
2. 54% membentuk ikatan yang kuat dengan individu yang mereka telah menjadikan penjagaan
3. 60% melaporkan peningkatan dalam kualiti hubungan mereka dengan orang yang mereka telah menjaga.
4. 68.7% menyatakan mereka menikmati tugas-tugas yang berkaitan dengan penjagaan pemberian
5. Jumlah kepuasan berkait langsung dengan jenis penyakit yang penerima penjagaan yang menderita.

Lebih daripada ¾ daripada semua penjaga adalah wanita dan pelbagai umur 35-59 masuk. The ¼ lain semua penjaga lelaki adalah 60 dan lebih tua. Lebih daripada 50 juta orang menyediakan penjagaan untuk ahli keluarga kronik sakit, kurang upaya atau tua dalam mana-mana tahun tertentu. Tiga puluh peratus daripada penjaga ahli keluarga untuk warga emas itu sendiri berusia 65 tahun ke atas. Penjaga, tidak kira apa umur yang menawarkan persahabatan, perbualan, penyediaan makanan, pengemasan cahaya, bantuan umum, penjagaan diri dan perkhidmatan pengasuh hanya untuk menamakan beberapa perkhidmatan.

Nilai perkhidmatan penjaga menyediakan "percuma" dianggarkan melebihi $ 306000000000 setahun dan yang dua kali lebih banyak yang sebenarnya dibelanjakan untuk homecare dan rumah jagaan perkhidmatan digabungkan ($ 158000000000).

Tekanan yang dikaitkan dengan penjagaan yang tidak disokong ahli keluarga yang sakit kronik boleh menyebabkan keadaan yang biasanya dirujuk sebagai sindrom penjaga itu. Di Amerika Syarikat kira-kira 50 juta orang penjaga dan tanpa mereka orang yang kita sayangi akan memerlukan penempatan tetap di institusi atau kemudahan jagaan kesihatan pada kos yang lebih besar kepada masyarakat. Akibat fizikal, emosi dan kewangan untuk penjaga keluarga dapat banyak tanpa sokongan. Sehingga 2009 terdapat satu sokongan, tetapi tidak sehingga ke tahap yang hebat untuk penjaga boleh mendapatkan untuk membantu mereka dalam menyokong veteran.

Pada tahun 2009 Dewan Negara lulus Veteran dan Penjaga Rang Undang-Undang Sokongan dengan undi 98-0. Penjaga dan Veteran Omnibus Perkhidmatan Akta 2009 mengandungi peruntukan untuk menyediakan:

1. Penjaga bantuan kepada veteran yang cedera
2. telekomunikasi dengan doktor VA dan pakar untuk veteran cedera di kawasan luar bandar
3. faedah Perjalanan untuk penjaga untuk perjalanan ke hospital veteran atau di pusat pemulihan
4. pendidikan Caregiver, latihan dan kaunseling
5. Oversite penjaga melalui lawatan ke rumah
6. Perkhidmatan Reprise caregiving
7. Kajian Kebangsaan Penjaga Keluarga

Fokus utama pada rang undang-undang ini adalah untuk menyediakan penjagaan yang lebih baik untuk kedua-dua veteran yang telah cedera semasa berkhidmat sejak September 11, 2001, dan penjaga. Sebagai teknologi perubatan dalam pertempuran telah maju, lebih askar yang masih hidup selepas kehilangan anggota badan atau mempunyai kecederaan serius, tetapi memerlukan penjagaan yang berterusan, bagi ramai untuk sepanjang hidup mereka.

Terdapat juga penyelaras pemulihan persekutuan, yang boleh membantu penjaga memahami sumber perubatan tentera.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar