Kamis, 12 November 2015

Apa itu Reiki Dan Adakah Ia For Me?

Apa itu Reiki Dan Adakah Ia For Me?

Anda telah mendengar tentang hal itu berkali-kali, saya pasti, tetapi apa yang Reiki sebenarnya? Kadang-kadang ia adalah sukar untuk mendapatkan jawapan yang lurus itu soalan yang mudah. Ini kerana Reiki bermakna begitu banyak perkara yang begitu banyak orang yang berbeza. Orang yang berlainan menerima manfaat yang berbeza dan sudah tentu ini mempengaruhi definisi mereka dan jawapan mereka kepada apa yang Reiki!

Reiki digunakan untuk penyembuhan dan digunakan untuk kesedaran diri. Ia juga digunakan dengan kerap untuk pengurusan tekanan yang sesetengah orang mungkin mengklasifikasikan sebagai sebahagian daripada penyembuhan. Reiki adalah sangat baik sebagai satu bentuk kedua-dua pembangunan peribadi dan rohani.

Sesetengah orang mengatakan bahawa anda mendapatkan daripada itu apa yang anda masukkan ke dalamnya, dan terdapat beberapa kebenaran untuk itu. Dan yang benar sebahagiannya membantu untuk menentukan apa Reiki adalah!

Diterjemahkan secara langsung, Reiki bermaksud tenaga hidup! Jika ia adalah tenaga kehidupan maka semua pihak Reiki dalam diri mereka. Sesungguhnya segala sesuatu yang hidup, termasuk haiwan dan tumbuh-tumbuhan mengatakan dalam. Ia juga telah digambarkan sebagai tenaga kehidupan sejagat. Mungkin apa yang Reiki mempunyai banyak jawapan yang berbeza kerana ia adalah sukar untuk menggambarkan sesuatu yang seperti tidak kelihatan kerana ia adalah berkuasa.

Jika ia adalah tenaga kehidupan, maka mungkin soalan yang lebih penting untuk ditanya ialah bagaimana kerja Reiki dan bagaimana seseorang boleh menggunakannya? Dengan ini adalah tentang memanfaatkan tenaga yang kita semua mempunyai dalam diri kita. Ini melibatkan pertama mengakses tenaga dan kemudian memanfaatkan ia untuk faedah yang boleh menyebabkan.

Mengakses dan memanfaatkan tenaga Reiki dicapai melalui Reiki attunement. Setelah menyesuaikan diri, anda mempunyai keupayaan untuk memanfaatkan tenaga anda sendiri untuk pemulihan diri dan untuk penyembuhan orang lain. Anda juga boleh menikmati faedah yang indah untuk meningkatkan proses kesedaran diri. Anda boleh menggunakan tenaga Reiki untuk membantu dengan pengurusan kesakitan. Anda boleh menggunakannya untuk mengawal tekanan dan tekanan darah. Terdapat banyak kegunaan. Ia bukanlah pengganti untuk perubatan konvensional - sebaliknya ia adalah satu proses penyembuhan pelengkap yang sangat baik.

Anda juga boleh menggunakan Reiki untuk menyembuhkan orang lain. Malah, lebih ramai orang memilih untuk mengambil latihan Reiki dan memenuhi syarat untuk menjadi Master Reiki kerana seni penyembuhan adalah diterima secara meluas sebagai proses penyembuhan pelengkap dan alternatif.

Mitos-mitos lama tentang perlu hampir indentur diri anda untuk Master untuk menerima latihan telah dibukti palsu. Kebanyakan orang hari ini menerima latihan mereka melalui kursus-kursus Reiki dalam talian.

Latihan dalam Reiki mesti datang daripada Master, dan yang attunement mesti dipimpin oleh seorang Master. Tetapi kerana semua tenaga diakses dan dimanfaatkan dalam proses yang anda sendiri, Master tidak perlu hadir.

Jadi elemen yang paling penting adalah kualiti dan mutu Induk. Oleh kerana itu, beberapa Masters paling berpengalaman telah mencipta kursus Reiki dalam talian untuk memenuhi permintaan untuk latihan mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar