Kamis, 12 November 2015

Apa yang Boleh Aloe Vera Sihat?

Apa yang Boleh Aloe Vera Sihat?

Membantu menyembuhkan Luka:

Sebahagian besar daripada daun Aloe Vera dipenuhi dengan gel, kira-kira 99% air dengan 1% lain yang mengandungi lebih daripada 75 nutrien yang diketahui. Digunakan untuk luka gel bertindak sebagai anestetik ringan, melegakan gatal-gatal, bengkak dan kesakitan. Ia juga adalah anti-bakteria dan anti-kulat, ia meningkatkan aliran darah ke kawasan yang cedera dan merangsang fibroblas - sel-sel kulit yang bertanggungjawab untuk penyembuhan luka.

Menyembuhkan Luka-luka Psoriasis:

Dalam double-blind, kajian plasebo terkawal yang diterbitkan dalam Perubatan Tropika dan Kesihatan Antarabangsa, 60 pesakit yang menghidapi psoriasis kronik diberi 0.5% ekstrak Aloe Vera dalam krim minyak mineral. Salap telah digunakan 3 kali sehari selama 5 hari berturut-turut - 15 permohonan dalam jumlah seminggu - selama 4 minggu. Apabila pesakit diperiksa selepas 8 bulan, jauh lebih luka psoriasis kulit telah sembuh dalam kumpulan Aloe Vera (82.8%) berbanding dengan kumpulan plasebo (7.7%). Di samping itu, 83.3% daripada kumpulan yang dianggap sembuh psoriasis mereka berbanding dengan hanya 6.6% daripada kumpulan plasebo.

Nota: plasebo A adalah bahan atau persediaan yang digunakan terutamanya dalam eksperimen terkawal untuk menentukan keberkesanan bahan lain (sebagai ubat ubatan).

Memudahkan Masalah usus:

Gel boleh berkesan untuk merawat penyakit keradangan usus menurut kajian dalam Jurnal Perubatan Alternatif. 10 pesakit telah diberi 2 auns gel, 3 kali sehari selama 7 hari. Selepas 1 minggu, semua pesakit telah sembuh daripada cirit-birit, 4 telah meningkat membuang air besar dan 3 dilaporkan tenaga meningkat. Penyelidik membuat kesimpulan bahawa gel itu dapat mengimbangi semula usus oleh "mengawal selia pH gastrousus sambil meningkatkan motilitas gastrousus, meningkatkan graviti najis tertentu, dan mengurangkan populasi mikroorganisma tahi tertentu, termasuk yis. Kajian-kajian lain telah menunjukkan bahawa gel membantu untuk menyahtoksik usus, meneutralkan keasidan perut dan melegakan sembelit dan ulser gastrik.

Mengurangkan Bengkak sendi:

Menurut Journal of American Pediatric Persatuan Perubatan, Aloe Vera gel boleh membantu mencegah artritis dan mengurangkan keradangan dalam sendi sudah terjejas oleh artritis. Ia juga boleh menghalang tindak balas autoimun yang dikaitkan dengan beberapa bentuk arthritis di mana badan menyerang tisu sendiri. Kerana keupayaannya untuk mengimbangi pH darah dan meningkatkan penghadaman dan penyerapan, gel menguatkan sistem imun. Diambil secara tetap dalam tempoh beberapa bulan, ia membantu untuk mengawal fungsi hati.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar