Kamis, 12 November 2015

Pemulihan Semulajadi Untuk Kebimbangan

Pemulihan Semulajadi Untuk Kebimbangan

Kebimbangan boleh berlaku kepada sesiapa. Dalam kehidupan sehari-hari, kebimbangan mungkin dicetuskan oleh beberapa faktor yang berbeza seperti faktor emosi, persekitaran, mental, fizikal atau sosial. Secara umumnya kebimbangan adalah disebabkan oleh ketakutan dan kebimbangan. Rasa, penyakit rendah utama, pengalaman traumatik, dan tekanan kerja juga boleh membuat anda berasa cemas. Mereka adalah sebahagian daripada faktor yang menyumbang berlaku sehari-hari yang boleh menyebabkan kebimbangan yang.

Satu masalah kebimbangan ringan boleh dirawat dengan hanya mendengar muzik yang santai, masa tenang sebenar bersendirian atau dengan mempunyai ubat semula jadi betul dari dapur seperti teh. Walau bagaimanapun, merawat masalah kebimbangan bergantung kepada ciri-ciri pesakit dan jenis gangguan. Beberapa ubat semula jadi untuk kebimbangan adalah seperti berikut:

Diet yang seimbang
Latihan sehari-hari
Bernafas dalam
Terapi air
Aromaterapi
Mengambil vitamin dan mineral
Menghapuskan atau mengehadkan pengambilan kafein
Mengosongkan fikiran anda dan mendapat banyak rehat
Gangguan Kebimbangan sosial - Dicetuskan oleh beberapa faktor sosial seperti penghinaan, rasa malu, dan ketakutan. Ia juga dikenali sebagai fobia sosial. Apabila anda mengalami gangguan kebimbangan sosial anda mungkin mengalami kekeliruan, cirit-birit atau sembelit, peluh berlebihan, ketegangan otot, jantung berdebar, loya, tangan goyah atau suara goyah.

Gangguan Kebimbangan umum - Digambarkan sebagai rasa cemas tanpa sebab yang sah atau yang tidak rasional. Tanda-tanda fizikal biasa kebimbangan umum ialah sakit perut, sesak nafas, insomnia atau masalah untuk tidur, menggeletar atau ketegangan otot, cepat marah, tidak sabar, sakit kepala, kekecewaan, dan masalah menumpukan perhatian.

Lain-lain jenis gangguan kebimbangan adalah keterlaluan kompulsif Gangguan (OCD), ciri-ciri pemikiran yang tidak menyenangkan atau menyedihkan yang mungkin menjadi obsesi dan / atau tingkah laku kompulsif; Fobia, satu ketakutan yang tidak rasional tertentu haiwan, aktiviti, orang, perkara dan keadaan; dan Gangguan Tekanan Traumatik (PTSD), gangguan dibangunkan selepas melihat atau mengalami peristiwa traumatik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar