Kamis, 12 November 2015

Sound Therapy untuk Pesakit Tinnitus - The Science of Healing bunyi

Sound Therapy untuk Pesakit Tinnitus - The Science of Healing bunyi

Tanya kebanyakan orang apa yang menyebabkan tinnitus, dan anda akan mendengar jawapannya, "bunyi Terlalu banyak kuat rosak telinga saya." Dengan kata lain, kepercayaan umum adalah, "tinnitus saya adalah satu perkara yang telinga."

Penyelidikan, bagaimanapun, menunjukkan kepada kesimpulan yang agak berbeza. Kesimpulan bahawa bunyi telinga bukanlah satu "perkara telinga" - tetapi "perkara otak."

Jika anda mempunyai tinnitus, berfikir sejenak tentang apabila ia adalah yang paling teruk. Betul - hanya berhenti seketika dan pertimbangkan.

Ia adalah apabila anda berada dalam sebuah bilik dengan sempurna diam sebentar, bukan?

Jika ia hanya satu perkara yang telinga, tidak akan bunyi yang berada di dalam kepala anda hanya sebagai menyakitkan sama ada anda berada di dalam bilik yang tenang atau yang sedikit bising?

Nah, anda mungkin berpendapat, apa yang ia benar-benar perkara? Tinnitus adalah satu perkara yang menyakitkan untuk mempunyai sama ada cara - dan terkenal keras untuk menyingkirkan. Menanggung dengan saya di sini ... Perkara otak adalah penting, kerana otak boleh dilatih semula.

Mari kita bercakap tentang fenomena yang dikenali sebagai "Pembiasaan pendengaran." Hanya satu istilah yang mewah untuk cara otak menyesuaikan diri dengan - dan menala keluar - bunyi bahawa ia tidak mempunyai makna untuk melampirkan kepada. Otak anda sentiasa mencari makna. Carian, carian, carian. A Sherlock Holmes tetap bermakna siasatan, otak anda. Dan, sebagai organ sangat pintar, ia berhenti siasatan maknanya apabila ia menyedari bahawa tidak hanya apa-apa yang bermakna berlaku.

"Ia bunyi yang adil. Bukan nak menonton apa-apa lagi."

Apakah yang perlu dilakukan dengan tinnitus.

Nah, jika bunyi dalam kepala anda hanya mengganggu anda apabila anda melihat ia, maka matlamatnya adalah untuk melatih semula otak anda TIDAK untuk menyedarinya.

Bagaimana di dunia seseorang mencapai feat itu? Dan apa sumber yang diperlukan?

(Beri perhatian sekarang. Memberitahu anda otak tidak untuk lagu ME keluar, kerana ini adalah kehidupan yang mengubah penyelidikan saya berkongsi dengan anda!)

Anda melatih semula otak dengan mendengar, dalam tempoh bulan, untuk spektrum audio penuh hingar putih pada tahap yang bunyi yang begitu sedikit di bawah tahap bunyi telinga anda. Ini dilakukan dengan longgar fon kepala dan soundtrack digital yang direka khas untuk terapi tinnitus.

Ya, terdapat lebih dari itu. Terdapat bila dan berapa lama dan apa bunyi untuk mendengar. Dan ya, anda benar-benar harus berjumpa dengan doktor anda (dan mungkin audiologis) sebelum menentukan terapi yang terbaik untuk masalah tinnitus tertentu anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar