Kamis, 12 November 2015

Pemulihan Ayurveda Untuk Diabetes - Bagaimana Baik Adakah Mereka?

Pemulihan Ayurveda Untuk Diabetes - Bagaimana Baik Adakah Mereka?

Ubat Ayurveda herba sebagai penyelesaian semula jadi untuk diabetes

Apabila pesakit kencing manis meneroka pilihan yang berbeza untuk berurusan dengan keadaan masing-masing, ubat Ayurveda untuk penyakit kencing manis adalah beberapa cara yang lebih baik untuk berurusan dengan penyakit ini, terutama apabila satu pendekatan alternatif yang dikehendaki.

Keadaan ini dikenali sebagai diabetes memperlihatkan dirinya dalam perubatan Ayurveda oleh gangguan unsur-unsur badan dosha. Seperti dalam semua falsafah Ayurveda badan, ketidakseimbangan unsur-unsur perlu diperbetulkan bagi memastikan kapasiti kehidupan yang sihat dan mampan. Diabetis boleh memberi kesan kapha, atau bumi, dosha, supaya ubat-ubat herba untuk diabetes akan meletakkan gangguan kapha semula ke dalam fungsi normal.

Perubatan Barat menekankan kepentingan mengekalkan diet yang betul untuk pesakit kencing manis, dan ia tidak berbeza untuk perubatan Ayurveda. Ia adalah penting bahawa ubat buatan sendiri untuk penyakit kencing manis bermula dengan mengurangkan pengambilan gula dan karbohidrat yang mudah dengan cepat bertukar menjadi glukosa oleh pencernaan sistem supaya herba akan dibenarkan untuk mengambil kesan. Seperti semua ubat yang terbaik untuk penyakit kencing manis boleh didapati melalui perubatan Ayurveda, badan akan memerlukan vitamin tambahan untuk menangani perubahan pemakanan. Oleh itu, adalah penting untuk sayur-sayuran tambahan yang akan digunakan untuk memberi kuasa kepada perubahan.

Ubat-ubat herba untuk diabetes menyasarkan pankreas dan pengeluaran yang rosak insulin. Sebaik sahaja diagnosis keadaan yang disahkan, ubat semula jadi untuk penyakit kencing manis yang boleh diambil untuk membantu mengkonfigurasi dan menyeragamkan kesan baru pada penghadaman. Kunyit herba adalah tambahan yang sangat baik untuk diet tambahan, membantu menguatkan organ-organ yang lemah daripada pesakit kencing manis, terutama hati. Malah, ada mendapati bahawa kunyit boleh pergi setakat untuk mengurangkan keperluan badan untuk insulin, mungkin juga membawa keadaan mereka ke dalam kestabilan. Herba Gudmar akan membantu pankreas dengan asimilasi dan peraturan gula, supaya overloads diet atau pemakanan tidak sengaja tidak akan mencetuskan tindak balas kecemasan.

Dalam sesetengah kes, ia mungkin tidak cukup untuk meningkatkan organ-fungsi keseluruhan sistem mungkin perlu dibersihkan daripada kekotoran dan toksin pertama. Ubat rumah untuk kencing manis tidak perlu meletakkan pesakit di bawah tekanan yang berat, jadi ia adalah penting untuk tidak menggunakan produk pembersihan mengganggu. Dalam perubatan Ayurveda, rawatan lima langkah yang dikenali sebagai Panchakarma digunakan untuk penyakit kencing manis dan juga penyakit dosha lain yang berkaitan. Panchakarma termasuk semula jadi, herba, julap dan enema, decongestion hidung, dan terapi muntah. Penawar semula jadi untuk penyakit kencing manis menggunakan Panchakarma memberi tumpuan terutamanya kepada muntah untuk membersihkan badan daripada toksin. Enema yang diberikan hendaklah ditadbirkan di bawah pengawasan yang ketat

Walaupun beberapa pesakit kencing manis boleh perut jus buah-buahan tulen diberi kandungan gula yang tinggi, dengan mengambil jus tembikai dengan daun jambu atau daun buah Bael semasa perut kosong memberikan sokongan yang lebih besar untuk pankreas, buah pinggang dan hati. Begitu juga, daun bay sebelum makan akan menyimpan lebih banyak gula daripada diserap ke dalam aliran darah, membenarkan ia untuk lulus secara semula jadi daripada badan.

Ubat Ayurveda untuk penyakit kencing manis dapat membantu atau menyelamatkan nyawa kepada orang-orang yang mencari semula jadi, holistik, penyelesaian kepada keadaan mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar