Minggu, 15 November 2015

Sejarah Reiki

Sejarah Reiki

Percaya bahawa Reiki bermula di Tibet beribu-ribu tahun yang lalu, pelihat di Timur mengkaji tenaga di sekeliling mereka dan membangunkan sistem bunyi dan simbol-simbol untuk tenaga penyembuhan. Banyak sistem penyembuhan yang berbeza telah digabungkan ke dalam Reiki dan banyak merasa penyembuhan asal telah semua telah hilang.

Dr Mikao Usui, seorang pendidik Kristian di Kyoto Jepun telah membawa semuanya kembali dia berfikir kepada bentuk asalnya. Beliau menyatakan dengan usaha kehidupan dan beliau mengambil masa dua puluh satu tahun belajar Reiki, fenomena penyembuhan pemimpin penyembuhan terbesar sejarah. Yang dikaji sutra ajaran Buddha) dan mendapati bunyi purba dan simbol-simbol yang hendak dikaitkan dengan badan-badan dan sistem saraf.

Dr Usui pergi di bawah pengalaman metafizik dan kepadanya diberikan kuasa untuk menggunakan bunyi dan simbol untuk merawat badan mencederakan dan jiwa. Beliau adalah salah seorang yang bernama ini Reiki penyembuhan, dan mula mengajar kaedah ini di seluruh Jepun. Beliau meninggal dunia pada tahun 1893 mereka fikir, tiada siapa yang pasti, ketika ia mati. Tetapi dia meninggalkan sistem penyembuhan yang sehingga ke hari ini masih menyembuhkan semangat, minda dan badan. Tradisi ini telah diluluskan oleh Dr Usui Dr. ini Chujiro Hyashi, Hawayo Takata dan Phyllis Lei Furumoto.

Penyembuhan Reiki menjadi seluruh dunia dikenali dan ramai yang akan membuktikan kepada fakta bahawa ia berfungsi, tidak ada melaungkan, atau mengubah idea-idea beriman kepada. Ia menggabungkan semua amalan penyembuhan alternatif seperti aura, kristal, pengimbangan chakra, meditasi dan lain-lain apabila menggunakan Reiki, seseorang itu perlu menjadi nakhoda atau penyembuh, mereka mesti melalui langkah-langkah untuk menjadi tuan. Ia tidak sukar untuk dilakukan dan tidak mengambil ijazah untuk menjadi seorang penyembuh atau nakhoda.

Reiki adalah pemindahan tenaga dari bomoh atau tuan kepada pesakit mereka bekerja dengan. Anda juga boleh melakukannya sendiri apabila anda tahu teknik-teknik. Ia juga boleh dilakukan jauh daripada pesakit yang dikenali sebagai penyembuhan jarak jauh. Anda tidak perlu menyentuh badan untuk Reiki bekerja. Ia membawa kembali keseimbangan dalam badan anda yang begitu ramai di antara kita hari ini tidak ada.

Sarjana Reiki menggunakan tenaga untuk menyembuhkan dan menyelaraskan, mereka cuba untuk memulihkan perintah badan apabila tenaga yang telah menjadi off sistematik. Ia mempunyai beberapa kesan asas, ia akan berehat anda; ia memusnahkan tenaga tersumbat, ia juga menyahtoksin sistem, pembersihan seluruh badan. Ia juga meningkatkan aura di sekeliling orang itu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar