Minggu, 15 November 2015

Keselamatan kiropraktik untuk kanak-kanak dan Dewasa

Keselamatan kiropraktik untuk kanak-kanak dan Dewasa

Penjagaan kiropraktik untuk Kanak-kanak dan Dewasa: Adakah ia Selamat?

Keberkesanan dan manfaat penjagaan kiropraktik telah melahirkan ramai testimoni dari pesakit yang menjalani rawatan. Sejak masalah muscoskeletal mungkin dihadapi oleh semua orang - kedua-dua muda dan orang dewasa - ramai yang ingin tahu jika ia selamat untuk semua generasi.

Permohonan rawatan kiropraktik akan berbeza bergantung kepada kes pesakit. Kanak-kanak dan kanak-kanak kecil juga boleh menjalani kiropraktik untuk merawat sebarang leher, belakang atau disfungsi tulang belakang. Walau bagaimanapun, rawatan khas dan pendekatan digunakan untuk kanak-kanak disebabkan oleh perbezaan dalam saiz dan komposisi yang rapuh.

Penjagaan kiropraktik untuk Bayi dan Kanak-kanak

Semasa bersalin, bayi boleh mengalami trauma dan ia adalah tanggungjawab ibu bapa untuk memeriksa sebarang salah jajaran di belakang atau tulang belakang kerana mereka tidak akan dapat bercakap tentang kesakitan atau penderitaan mereka. Periksa sama ada terdapat sebarang percanggahan dengan postur dan lihat jika bayi sentiasa kelihatan pada arah yang sama. Ini boleh membawa kepada kerengsaan anak dan beberapa penyesuaian mungkin perlu dilakukan untuk mengurangkan rasa sakit di kawasan belakang dan leher.

Pelarasan bukan sahaja manfaat penjagaan kiropraktik untuk bayi. Ia juga menyediakan manfaat jangka panjang yang membantu mencegah mereka daripada menjadi sering sakit. Rawatan kiropraktik juga boleh membantu mencegah jangkitan telinga.

Penjagaan kiropraktik untuk Kanak-kanak

Adalah perkara biasa bagi kanak-kanak untuk menjadi aktif dan kebanyakan mereka adalah ke dalam sukan dan rutin lain. Terdapat banyak kes di mana kanak-kanak boleh mengalami kesakitan dan kecederaan lain. Ramai kanak-kanak yang masih dalam penjagaan kiropraktik untuk memberi rawatan untuk sakit muscosketal dan juga migrain.

Belakang dan tulang belakang masalah yang dialami oleh kanak-kanak mungkin agak sukar untuk mengenal pasti kecuali mereka yang sering mengadu tentang sakit di kawasan yang terlibat. Berikut adalah beberapa pengenalan yang boleh membantu menentukan sama ada anak anda mungkin mempunyai masalah tulang belakang:

• corak tidur yang tidak normal
• salah jajaran bahu
• leher Limited atau ketua pergerakan
• jangkitan telinga Constant
• Scoliosis
• Kerap sakit kepala
• Kencing Malam
• selsema yang kerap
• kesukaran Penyusuan untuk bayi

Adakah selamat untuk anak saya?

Rawatan kiropraktik untuk kanak-kanak adalah khusus dan lembut. Ahli tulang biasanya akan memeriksa keadaan kanak-kanak melalui siri ujian dan disoal siasat. Seperti rawatan kiropraktik dewasa, mereka tidak menyakitkan dan akan hanya biasanya memerlukan sangat sedikit sesi sehingga fungsi-fungsi normal dipulihkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar