Kamis, 12 November 2015

Mengembalikan Kesihatan & Kesejahteraan Melalui Terapi Magnetic

Mengembalikan Kesihatan & Kesejahteraan Melalui Terapi Magnetic

Terapi Magnet adalah satu amalan yang berusia seribu tahun digunakan untuk melegakan kesakitan dan memulihkan tenaga. Seni penyembuhan alternatif dianggap sebagai selamat, berkesan dan menjimatkan. Magnet telah terbukti secara saintifik untuk membantu badan dalam mendapatkan semula kepada baki pemulihan diri secara semula jadi. Terapi semula jadi telah berguna dalam melegakan kesakitan, mengurangkan keradangan, meningkatkan peredaran darah, mengembalikan tenaga semula jadi, mencegah jangkitan terbalik, menggalakkan pemprosesan metabolik toksin dan meningkatkan proses penyembuhan.

Sejarah

Terapi ini mempunyai sejarah yang panjang dan mendedahkan yang bermula sejak hampir 2000 tahun yang lalu. Terapi magnet mempunyai sebutan dalam beberapa manuskrip terawal di Mesir, India dan Greece. Ia menduduki peranan perubatan Cina pusat, dan terapi alternatif. Di India, terapi magnet adalah lebih popular pada zaman dahulu, apabila kaedah moden rawatan tidak boleh didapati. Ini terapi alternatif juga mendapati rujukan dalam Atharv Veda, di mana pengamal Ayurveda mencadangkan terapi sebagai cara terbaik mengurangkan rasa sakit dan meremajakan badan dan fikiran.

Terapi magnet di Era Moden

Terapi magnet telah pulih semula dengan pendekatan yang baru. Ia telah menemui nikmat di banyak negara seperti Australia, Rusia dan negara-negara Eropah. Pengamal perubatan kontemporari telah menggunakan magnet pengimejan resonans (IMR) untuk tujuan diagnosis. Ia juga digunakan untuk mempercepatkan pemulihan tulang patah. Seni purba penyembuhan telah menarik minat dikenali profesional perubatan, doktor haiwan dan atlet. Hari ini, terdapat pelbagai produk magnetik yang terdapat di pasaran yang membantu dalam rawatan pelbagai penyakit.

Ujian klinikal

Terapi magnet adalah satu modul rawatan tidak invasif dengan kadar kejayaan yang tinggi. Amalan terapi mempunyai banyak untuk ditawarkan dalam kedua-dua pencegahan dan penyembuhan penyakit kronik. Banyak ujian klinikal telah dijalankan yang membuktikan keberkesanan terapi magnet. Ia telah berguna dalam rawatan dan sendi Sakit, Diabetic Sakit kaki, Fibromyalgia, dan lain-lain

Tidak ada komentar:

Posting Komentar