Minggu, 15 November 2015

Saya Ambil Hujan Tetapi saya Masih Mempunyai Bau Badan - Apa yang perlu Adakah untuk Berhenti Bau

Saya Ambil Hujan Tetapi saya Masih Mempunyai Bau Badan - Apa yang perlu Adakah untuk Berhenti Bau

Salah satu perkara yang mengecewakan dan memalukan yang boleh berlaku kepada seseorang itu untuk diiktiraf oleh orang lain sebagai mempunyai bau badan, terutama apabila orang yang mengambil dengan pancuran mandi dan melakukan semua yang mereka boleh untuk tidak mempunyai apa-apa bau badan. Ini adalah lebih biasa daripada satu mungkin berfikir, dan terdapat banyak sebab-sebab mengapa yang berlaku tetapi yang paling biasa yang satu ini adalah disebabkan oleh peluh berlebihan.

Penyumbang utama bau badan adalah disebabkan oleh badan yang bekerja keras untuk bergerak sendiri sekitar dan menyebabkan peluh berlebihan. Ini sering berlaku disebabkan oleh berat badan berlebihan. Peluh ini berlaku antara kaki, di bawah lengan dan di antara lipatan lemak. Orang yang berkenaan tidak menyedari rasa basah, tetapi pengumpulan ia akan menyebabkan bau badan, dan lebih teruk, pengumpulan perlahan akan meninggalkan mangsa yang lemah tidak sedar apa-apa bau.

Jadi bagaimana anda kehilangan bau? Nah, di samping mengurangkan berat badan, salah satu cara untuk mengurangkan bau ini adalah untuk mula bersenam rejimen, dengan kebenaran doktor anda sudah tentu. Ini akan menyebabkan badan untuk meningkatkan kadar jantung dan mula pecah di dalam peluh dikawal, yang adalah apa yang anda mahu ia lakukan. Jangan bimbang tentang berbau pada masa ini! Melakukan ini akan menyebabkan badan untuk mendapatkan membiasakan untuk bekerja lebih keras dalam keadaan panas yang melampau dan akan mengakibatkan berpeluh kurang apabila badan tidak bekerja di luar.

Sudah tentu ini tidak menghapuskan semua berpeluh, atau bau untuk perkara itu. Ia juga mengambil sedikit masa untuk badan untuk menjadi membiasakan kepada syarat-syarat haba bekerja di luar, dan oleh itu berpeluh kurang, jadi ia bukan satu cepat menyelesaikan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar