Minggu, 15 November 2015

Naturopath - Apakah Bunga pati?

Naturopath - Apakah Bunga pati?

Pati bunga adalah cecair yang mengandungi intipati yang diserap atau corak elektromagnet bunga tertentu.

Mereka bekerja dengan menggunakan tenaga elektromagnet tertentu yang terkandung dalam setiap tumbuhan yang berbeza dan unik. Tenaga loji itu terkandung dalam satu bentuk yang paling tulen dan kukuh dalam bunga. Oleh penyebatian atau steeping bunga di mata air di matahari, tenaga ini atau getaran kemudiannya dipindahkan ke air yang menjadi berwarna ibu tumbuhan atau bunga intipati.

Apabila seseorang itu mengambil intipati bunga, getaran kemudiannya diwariskan daripada inti bunga kepada pesakit. Ia hanyalah pemindahan tenaga daripada satu bentuk ke bentuk yang lain.
Tenaga yang dipindahkan kepada pesakit boleh digunakan untuk negeri-negeri tertentu fikiran atau untuk maladies yang mungkin mempunyai akar mereka dalam keharmonian emosi. Tenaga yang berfungsi pada keadaan tenaga negatif minda, aura atau badan, memberikan kira-kira dan meringankan tekanan dan penderitaan.

Pembangunan Bunga pati dikreditkan kepada Dr Edward Bach, kaedah perubatan homeopati British dan pakar perubatan di tahun 1930-an dengan genius untuk penyelidikan yang bekerja di imunologi dan pembangunan vaksin.

Dia menjadi puas dengan ubat-ubatan memberi tumpuan kepada pendekatan yang luar biasa, rasa perubatan moden terlalu bersifat peribadi dan tidak mengambil ke dalam akaun individu ciri-ciri peribadi. Beliau percaya punca penyakit bukan semata-mata fizikal, tetapi ketidakseimbangan atau konflik dalam aspek rohani dan mental personaliti, yang kemudiannya menyebabkan badan untuk melemahkan tenaga penting dan kuasa, dengan itu membawa kepada perkembangan penyakit.

Pada tahun 1930 beliau meninggalkan amalan Harley Street beliau & mula mencari kawasan luar asli untuk tumbuh-tumbuhan dan bunga & penyelidikan khasiat penyembuhan. Dia menggunakan dirinya sebagai sebahagian daripada percubaan untuk merasa & mengalami tenaga kilang dan mendapati remedi 38 tumbuhan yang emosi kira seperti ketakutan, kesepian, lebih membimbangkan, kejutan, kesedihan dan ketakutan. Bach melihat dirinya sebagai alat Allah dan Alam.

Pusat Bach Bunga di England masih wujud hari ini membuat pati bunga & merawat orang berjaya

Hari ini, terdapat banyak sistem yang berbeza Pemulihan Bunga. Di Australia, mereka dikenali sebagai Bush Bunga pati atau Bush Pemulihan Australia.

Setiap bahan yang berbeza atau bunga bergetar pada frekuensi yang berbeza dengan itu menyediakan kesan yang berbeza. Mereka boleh memberi kesan kepada aspek psychogenic penyakit fizikal, personaliti orang itu, pandangan dan perangai mereka.

Pati bunga bekerja pada tahap mental, rohani dan psikologi jiwa seseorang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar