Minggu, 15 November 2015

Penggunaan ubat Moringa Oleifera

Penggunaan ubat Moringa Oleifera

Moringa Oleifera adalah popular di seluruh dunia. Sumbangannya dalam bidang perubatan adalah sebab utama mengapa ia telah diiktiraf secara meluas sebagai "tumbuhan ajaib." Semua bahagian Moringa Oleifera seperti kulit kayu, akar, bunga, paha, dan daun semua sangat berguna. Terdapat banyak kajian yang dijalankan untuk mendedahkan keperluan setiap bahagian malunggay.

Malunggay, juga dikenali sebagai Oleifera moringa adalah tumbuhan tropika. Ia boleh menahan perubahan iklim. Ia boleh bertolak ansur dengan kemarau dan hujan yang konsisten. Pokok tidak adalah tahan lasak sejuk tetapi ia boleh berkembang maju dalam iklim tidak begitu berangin. Ia secara besar-besaran ditanam di Asia, khususnya di Filipina, di mana ia berasal. Kilang itu boleh menahan abai juga. Setelah ditanam, ia akan mencari jalan untuk membesar dan berkembang dengan lebih daun. Di Filipina, majoriti halaman belakang rumah tidak mempunyai pokok malunggay. Ia tidak kira sama ada pemilik yang kaya atau miskin. Ia memang satu perkataan yang sama untuk Cebuanos, "Mas mayo pa matumba ang BALAY, ayaw lang ang kamunggay" atau ia adalah ok untuk mempunyai kejatuhan rumah atau hancur tetapi tidak malunggay itu.

Malunggay dikenali dengan penggunaan luas. Selain daripada menjadi tumbuhan yang boleh dimakan yang lazat, ia adalah jawapan kepada golongan miskin pada kenaikan harga ubat-ubatan sintetik. Sintetik mempunyai kesan sampingan semasa mengambil hadiah alam semula jadi yang diberikan untuk ubat seperti malunggay adalah percuma daripadanya. Ia tidak mempunyai lebih dos, juga. Di sini di bawah adalah penggunaan ubat-ubatan Moringa Oleifera atau Malunggay:

Daun muda meningkatkan aliran susu untuk ibu-ibu menyusu. Ia membantu dalam pengeluaran auns dan auns susu berkualiti tinggi untuk bayi. Sebagai balasan, bayi juga dipelihara akan tumbuh sihat dan kuat. Pemakanan yang kaya dengan kalsium yang malunggay boleh membawa akan membangunkan tulang yang kuat.

Perasaan yang sembelit tidak selesa. The malunggay daun dan buah kawasan yang baik untuk melegakan sembelit. Mencampurkannya kemasan tambahan untuk ayam atau ikan sup akan membuat ia rasa lebih baik daripada bayam.

Untuk ulser dan luka, merebus akar malunggay pasti akan membantu. Anda boleh menggunakannya dengan mencuci luka dan ulser dengan merebus dalam air suam. Sebaliknya, kulit boleh decocted boleh digunakan untuk melegakan kegelisahan dan menggalakkan keseronokan. Bengkak dan radang daging boleh dianggap sebagai tuam. Ekstrak jus boleh digunakan untuk otalgia. A akar decocted adalah berguna untuk digunakan sebagai berkumur untuk serak dan sakit tekak.

Pesakit hipertensi boleh mengambil benih malunggay. Ia adalah perubatan semula jadi yang baik juga untuk asma, tersedu dan sebagai diuretik. Benih boleh lecek ke dalam bentuk serbuk atau panggang dan digunakan di kawasan yang terjejas di mana penyakit sendi berlaku.

Akar malunggay boleh dicampur dengan susu untuk menyembuhkan asma, tersedu, gout dan sakit pinggang.

Untuk luka dan luka, daun yang baru ditumbuk dicampurkan dengan minyak kelapa adalah penawar terbaik. Bunga-bunga direbus dengan susu soya dipercayai mempunyai kualiti afrodisiak. Ini adalah yang terbaik untuk disfungsi erektil.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar