Kamis, 12 November 2015

Jangkitan yis Pemulihan Semula Jadi - Apple Cider Cuka

Jangkitan yis Pemulihan Semula Jadi - Apple Cider Cuka

Jangkitan yis adalah penyakit umum bahawa sesiapa sahaja boleh memperoleh, walaupun wanita adalah yang paling terdedah kepada mempunyai jangkitan ini. Menurut Amerika Syarikat Centers agensi persekutuan Kawalan dan Pencegahan Penyakit, adalah dianggarkan bahawa satu dalam setiap tiga wanita mengalami jangkitan yis (candida) sekurang-kurangnya sekali dalam hidup mereka.

Punca utama jangkitan yis adalah sejenis yis yang dipanggil candida albicans. Candida albicans sendiri tidak menjadi masalah. Semua orang mempunyai yis ini dalam tubuh, tetapi bilangan mereka datang dalam jumlah yang dikawal selia. Walaupun candida secara semula jadi hidup dalam badan, mereka bagaimanapun boleh berkembang lebih daripada yang diperlukan oleh badan. Apabila ini berlaku, ketidakseimbangan dalam sistem boleh melemahkan imuniti dalam badan. Sistem imun yang lemah tidak dapat menahan peningkatan tahap yis dan kesan negatif ia kepada kesihatan. Ini boleh membawa kepada penumbuhan yg terlalu cepat candida yang menyebabkan jangkitan yis atau kandidiasis, yang boleh berkembang menjadi isu kesihatan yang lebih serius jika tidak dirawat.

Sebenarnya ada banyak ubat semula jadi yang terdapat di pasaran yang boleh membantu menghapuskan semua jenis jangkitan yis. Walau bagaimanapun, kebanyakan ubat-ubatan yang ditetapkan yang membanjiri farmasi pada masa kini seolah-olah membawa lebih banyak keburukan daripada kebaikan kepada badan. Syukurlah, kita sentiasa boleh menyemak dengan alam semula jadi untuk beberapa ubat semula jadi tetapi sangat kuat. Buka peti sejuk atau almari atau semak belakang rumah anda, dan anda akan mendapati banyak herba dan ubat semula jadi untuk penyakit anda - sama ada penumbuhan yg terlalu cepat candida atau penyakit lain.

Salah satu rawatan rumah yang paling boleh dipercayai untuk jangkitan yis adalah cuka epal cider (ACV). Semakin ramai orang bersumpah dengan kuasa minum dan menggunakan cuka epal cider secara tetap untuk mengelakkan candida dan untuk kesihatan secara umum. Sejak cuka biasanya berasid, ia adalah penting untuk mencairkan epal cider cuka dengan air sebelum minum atau memohon kepada kawasan yang dijangkiti.

Untuk berbelanja, campurkan dua sudu cuka epal dalam segelas air. Madu organik boleh ditambah untuk memaniskan rasa. Untuk kandidiasis faraj, campurkan dua sudu ACV dalam satu cawan air. Gunakan douche untuk memohon ke dalam faraj. Tambah bawang putih untuk campuran untuk meningkatkan potensi anti-bakteria dan menghapuskan gatal-gatal dan pedih yang dibawa oleh keasidan cuka ini.

Cuka epal cider telah menjadi salah satu jangkitan yis yang paling boleh dipercayai ubat semula jadi di dunia. ACV bukan sahaja ubat kuat terhadap jangkitan yis, ia juga membawa badan kembali dalam keseimbangan dan kesihatan secara keseluruhan. Ramai orang mempercayai ACV sejak zaman lama dan ramai orang pada masa kini bersyukur untuk manfaat epal sider cuka untuk menghilangkan candida penumbuhan yg terlalu cepat dan menggalakkan kesihatan yang lebih baik.

Apple cider cuka mungkin kelihatan seperti ubat rumah yang mudah, tetapi ia adalah agak mengejutkan berapa banyak manfaat orang ramai boleh mendapatkan daripadanya. Menggunakan ACV bukan sahaja penawar yang berkesan untuk candida penumbuhan yg terlalu cepat, antara banyak manfaat adalah kuasa untuk membersihkan kulit dari jerawat, melambatkan pendarahan berlebihan semasa haid dan melegakan gout dan sakit artritis.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar