Kamis, 12 November 2015

Kristal Amethyst dan Barang Kemas dan Penggunaan mereka dalam Crystal Healing

Kristal Amethyst dan Barang Kemas dan Penggunaan mereka dalam Crystal Healing

Amethyst digunakan dalam kristal penyembuhan / terapi dan dipakai sebagai barang kemas (sama ada sebagai rantai, loket atau anting-anting) untuk merawat keadaan cepat marah, tekanan, tahap ketakutan, kemurungan, insomnia, selsema, masalah sinus dan hormon lelaki.

Sifat mendalam penyembuhan kristal Amethyst juga digunakan untuk membantu dalam memelihara pun keadaan yang positif dan harmoni, dalam kedua-dua diri dan luaran, di samping membantu menyelesaikan cabaran sukar yang hidup sesiapa boleh membawa.

Kristal ini dapat membantu mengintegrasikan kualiti kerohanian dan kasih sayang dalam perjalanan seseorang melalui keadaan semasa dan ke arah perasaan memenuhi dan keharmonian hidup.

Kristal Amethyst dan barang kemas dikatakan:

Membantu membangunkan dan Meningkatkan organisasi diri dan positif
Bersurai / tanah tenaga negatif yang berbahaya yang membolehkan seseorang untuk melihat dan bertindak dengan lebih jelas.
Secara Membina membolehkan seseorang untuk membangunkan hasrat dan impian.
Bantuan dalam menjadi lebih terlibat dan proaktif dalam menghadapi kesulitan hidup.
Sebagai satu bentuk kuarza, kristal amethyst boleh berbeza dari ungu yang mendalam untuk warna merah jambu lebih ringan.

Perbezaan-perbezaan dalam Celupan ungu kristal ini yang disebabkan oleh variasi dalam jumlah yang hadir magnesium semasa proses penghabluran. apabila dipanaskan, batu kecubung menjadi lebih kuning warna. Ia juga mungkin menunjukkan warna sekunder merah dan biru.

Walaupun didapati di seluruh dunia, deposit Amethyst yang paling ketara terdapat dalam Uruguay, Brazil dan Madagascar.

Ciri-ciri fizikal:

Kekerasan: 7

Komposisi kimia: (SiO2) Silikon dioksida.

Kelas: tectosilicate.

Sistem kristal: hexagon.

"Walaupun kristal boleh membantu dalam penyembuhan keadaan mental dan fizikal, mereka tidak boleh dilihat sebagai atau digunakan sebagai pengganti untuk nasihat perubatan profesional".

Tidak ada komentar:

Posting Komentar