Kamis, 12 November 2015

Apa yang pH? Mengapa saya perlu ambil tahu?

Apa yang pH? Mengapa saya perlu ambil tahu?

pH Balance

Adakah anda pernah melihat kolam renang diabaikan? Warna mungkin seorang pemburu hijau terang. Daripada menjadi rumah kepada perenang gembira (manusia, iaitu) ia telah menjadi rumah kepada banyak makhluk lain seperti alga, berudu sedikit, mungkin beribu-ribu nyamuk, dan orang-orang pepijat menarik yang skate di atas air. Satu pelbagai bentuk kehidupan yang lain, beberapa ghaib dengan mata kasar, juga menikmati budaya ini.

Apa yang telah berlaku kepada bersih kolam ini sekali-berkilauan, cerah? PH kini daripada sistematik. PH kolam mestilah dalam keseimbangan untuk kolam untuk beroperasi dengan betul.

pH Baki di dalam Badan

Tidak ramai yang menyedari bahawa tubuh mereka juga memerlukan pH yang seimbang untuk beroperasi dengan betul. Dan apabila ia adalah daripada sistematik, banyak sedikit organisma hidup yang tidak dikehendaki membuat rumah mereka dalam persekitaran sedemikian.

Kebanyakan orang tahu dan memahami bahawa badan manusia berfungsi untuk mengekalkan suhu malar 98.5F (atau 37C). Apa yang mereka tidak tahu adalah bahawa badan itu bekerja lebih keras untuk mengekalkan jumlah yang betul oksigen dalam darah, yang merupakan pH 7,365. Ini bermakna terdapat keseimbangan antara bagaimana berasid atau beralkali badan. Skala berjulat dari 1 hingga 14 dengan 1 yang sangat asid, 7 neutral dan 14 yang sangat beralkali.

Oleh kerana diet yang sangat tidak sihat, sebahagian besar ini Amerika mengalami keasidan yang tinggi dan kealkalian yang rendah. Keadaan ini sudah masak bagi seberapa banyak maladies, penyakit, dan penyakit. Boleh ini adalah di antara mana-mana dari selesema dan selesema kepada penyakit jantung dan kanser. Mari kita lihat sebab asas mengapa ini adalah demikian.

Melihat-Moving Sel darah

Apabila pH anda adalah pada tahap yang sihat, sel-sel darah bergerak bebas dan dibenarkan untuk "bernafas." Hakikat bahawa mereka bergerak secara bebas bermakna mereka boleh melalui kapilari yang paling kecil. Tahap berasid, di sisi lain akan mengakibatkan pengumpalan sel darah merah. Sekarang terdapat peredaran kurang sihat, kurang oksigen, dan kesihatan dikompromi dalam membran sel. Tahap tenaga jatuh dan begitu juga keberkesanan sistem imun.

Dengan memakan sejumlah besar asid-membentuk bahan-bahan seperti gula, garam, kafein, makanan yang diproses, tembakau dan alkohol, kami mewujudkan persekitaran yang terlalu berasid. Sebagai peraturan umum, perkara-perkara dalam diet yang paling sangat berasid adalah pertama sekali, makanan diproses. Daging dan produk tenusu ditambah kepada senarai. Ia akan mengambil masa beberapa penyertaan lebih blog untuk kemudian bercakap tentang semua bahan kimia dalam makanan kita, seperti monosodium glutamate (msg) dan Recombinant Bovine Hormon Pertumbuhan (rBGH).

[Sebagai nota sampingan, Recombinant Hormon Pertumbuhan Bovine (rBGH) diberi makan kepada lembu untuk meningkatkan bekalan susu mereka. Hormon genetically- kejuruteraan, yang muncul dalam susu yang terdapat pada rak runcit, mencetuskan hormon pertumbuhan kuat dipanggil Insulin- seperti Faktor Pertumbuhan SATU (IGF-1). IGF-1 adalah kanser mempromosikan bahan yang diketahui pada manusia.]

Organisma yang tidak diingini

Sama seperti kolam renang diabaikan menjadi rumah kepada banyak organisma asing dan yang tidak diingini, supaya badan anda apabila ia adalah sangat berasid menjadi rumah kepada bakteria yang boleh menyebabkan alahan, masalah penghadaman, sistem imun rendah, tahap tenaga yang rendah dan seterusnya. Apabila pH adalah daripada sistematik, tidak ada kesihatan yang optimum. Ia tidak boleh berlaku.

Pergi Kembali ke Alam

Penyelesaian itu, sudah tentu, adalah untuk mewujudkan satu diet yang tinggi dalam makanan beralkali, dan rendah dalam makanan berasid. Dan ia tidak sukar untuk menentukan yang mana. Tiada apa-apa di sini adalah rumit - anda hanya kembali ke alam semula jadi, makan makanan cara mereka bertujuan untuk dimakan. Tidak dimasak, diproses, dicelup, dirawat, kejuruteraan genetik, atau penuh dengan bahan kimia - yang kemudiannya menjadi sangat berasid.

Salah satu cara yang paling mudah dan paling mudah untuk mengekalkan kesihatan optimum adalah untuk makan makanan yang kebanyakannya alkali. Satu peraturan baik ibu jari adalah untuk makan 20% makanan berasid dan menumpukan perhatian kepada 80% makanan beralkali.

Mineral Alkali

Terdapat empat mineral alkali utama dalam badan. Ini adalah kalsium, magnesium, natrium dan kalium - setiap satu melengkapi yang lain. Dalam diet Amerika Utara, kalsium berlebihan datang daripada produk tenusu, dan natrium yang berlebihan berasal dari "makanan yang disediakan" yang penuh dengan garam (berasid). Kekurangan dalam diet ini adalah magnesium dan kalium yang datang dari makan buah-buahan dan sayur-sayuran (alkali). Keempat-empat mineral ini berada dalam keseimbangan dalam diet yang berasaskan buah-buahan dan sayur-sayuran, bijirin dan kekacang, dan produk tenusu di ukuran kecil. (Produk tenusu organik adalah lebih sihat dan lebih selamat.)

Berasid vs Carta Makanan Beralkali

Dengan melakukan pencarian dalam talian pantas, anda boleh mencari berasid vs carta makanan beralkali. Sebagai contoh, ia akan kelihatan munasabah bahawa limau akan menjadi sangat berasid. Dan ia adalah. Walau bagaimanapun, di dalam badan ia menjadi alkali dan air limau adalah salah satu daripada bahan-bahan yang lebih alkali pada carta. Carta seperti ini akan membantu membimbing anda untuk pilihan makanan yang lebih baik anda membeli-belah, menyediakan makanan dan makan.

Apabila membuat perubahan diet, saya menggalakkan pesakit saya untuk sentiasa cuba untuk menggantikan daripada pergi "ayam belanda sejuk" dengan makanan ringan khas yang anda suka (dan mungkin juga mengidamkan). Jika anda suka donat mereka berkhidmat pada 10 pagi di pejabat anda, cuba menggantikan muffin gandum. Daripada beg cip, campuran jejak pengganti terdiri daripada buah-buahan kering dan kacang. Anda mendapatkan gambar.

(Jika anda hanya berhenti tabiat buruk tanpa membuat yang lebih baik baru, peluang adalah lebih tinggi yang akhirnya anda hanya akan tertarik kembali kepada tabiat buruk.)

Ingatlah bahawa citarasa anda boleh dilatih semula. Engkau akan mendapati bahawa lebih sihat badan anda, nafsu memakan makanan yang lebih sedikit anda akan mengalami. Kalori kosong yang anda fikir anda perlu mempunyai untuk mendapatkan melalui hari yang hanya akan menjadi memori yang malap. Yang boleh bermula hari ini yang anda bergerak ke arah pH badan yang lebih seimbang.

Pada amalan Beach Pacific saya, Chiropractic peribadi, kami menawarkan pendidikan kesihatan yang berterusan ke atas mata pelajaran seperti mengekalkan pH badan yang sihat. Ia adalah matlamat saya untuk menjadikan Pantai Pasifik masyarakat yang sihat di San Diego!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar