Kamis, 12 November 2015

Pemulihan semula jadi kutu Ketua Mungkin The Jawapan Terbaik

Pemulihan semula jadi kutu Ketua Mungkin The Jawapan Terbaik

Bahan kimia? Racun perosak? Saya tidak mahu tertakluk keluarga dan rumah saya untuk ini hanya untuk merawat kutu tetapi lebih suka ubat semula jadi.

Selama bertahun-tahun, produk kimia dan racun perosak berdasarkan kutu tradisional telah terbukti agak berkesan. Mereka telah diluluskan oleh kerajaan dan disyorkan oleh doktor. Kutu kepala adalah serangga dan dalam banyak kes bahan kimia dan racun perosak adalah berkesan dalam membunuh mereka. Banyak keluarga, walaupun, tidak mahu berurusan dengan produk-produk ini dan mencari alternatif semula jadi.

Pada yang melampau, anda boleh menghilangkan rumah anda daripada kutu dengan menggunakan tiada produk. Ia adalah mungkin untuk membuang perosak melalui menyikat-hati dan secara manual memilih kutu daripada rambut dan di luar kulit kepala. Ini benar-benar mengelakkan penggunaan sebarang bahan kimia yang tidak diketahui atau produk dan mengelakkan sebarang kemungkinan tindak balas yang buruk. Pada Kelemahan itu, ia boleh menjadi sangat memakan masa dan adalah lebih sukar. Untuk lebih berkesan ia perlu diulangi beberapa kali selama beberapa minggu untuk memastikan bahawa anda menangani setiap serangga hidup dan nit. Jika mana-mana kutu hidup atau telur tidak dijawab, serangan yang cepat boleh membina semula sendiri dan anda kembali di mana anda bermula.

Terdapat juga pelbagai aplikasi semula jadi yang boleh memadamkan kutu. Vaseline, minyak zaitun, mayonis dan mentega kacang semua telah digunakan untuk memadamkan serangga. Ia digunakan dan dibiarkan pada rambut untuk satu masa, kerap kali semalaman, dan kemudian dihanyutkan. Cuka boleh digunakan untuk membantu membuang bahan-bahan berminyak. Rambut itu maka berhati-hati disikat keluar untuk membuang serangga mati dan tanggalkan sebarang telur. Proses ini membersihkan rambut dan kulit kepala dan membuat ia lebih sukar untuk kutu atau telur kutu untuk melampirkan kepada rambut pada masa akan datang.

Terdapat juga pilihan preskripsi bukan racun perosak didapati seperti Ulesfia. Seperti ubat semula jadi, ini sering direka untuk memadamkan kutu. Mereka semua memerlukan perhatian yang teliti untuk mencuci dan menyikat rambut untuk mengeluarkan apa-apa parasit yang tinggal. Doktor juga boleh mengesyorkan kombinasi rawatan ini sebagai yang paling berkesan.

Akhir sekali, terdapat pelbagai jenis ubat-ubatan rumah termasuk rumah ubat herba dan penghalau semulajadi seperti lemon dan epal. Kebanyakan adalah minyak semula jadi berasaskan dan menggunakan detergen biasa sebagai asas syampu. Produk-produk ini boleh menjadi amat berkesan tetapi sering di luar kawasan peraturan kerajaan supaya keselamatan menjadi perhatian.

Setiap keluarga, rumah, dan serangan adalah unik. Jika anda selesa menggunakan produk tradisional, mereka dengan cepat disediakan. Jika anda tidak selesa dengan ini, mereka membuktikan tidak berkesan, atau anda mahu kekal dengan produk semula jadi, kutu ubat semula jadi boleh menjadi pilihan yang terbaik. Ia hanya mengambil masa penyelidikan sedikit lebih, kerja, dan berhati-hati untuk mencari produk terbaik atau kombinasi untuk keadaan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar