Kamis, 12 November 2015

Aloe Vera Menggunakan - Belajar Perkara Asas

Aloe Vera Menggunakan - Belajar Perkara Asas

Ia boleh dikesan dari 600 dekad kepada tamadun awal Mesir adalah kumpulan pertama orang-orang yang mendapat tahu tentang lidah buaya yang berbeza menggunakan. Jangan percaya? Nah, percaya atau tidak, bukti-bukti yang telah ditemui pada ukiran batu!

Selain fakta di atas, ia juga telah disebut sebagai "Kilang keabadian" dan telah digunakan sebelum ini sebagai hadiah perkuburan untuk firaun mati!

Dan kerana kita bercakap tentang sejarah, mengapa tidak meminta "Bible" untuk fakta mengenai tumbuhan ini? Baca petikan yang tertera di bawah:

"Sebagai lembah-lembah mereka sebarkan, kerana taman-taman tepi sungai 'sampingan, kerana pokok gaharu lign yang telah ditanam TUHAN, dan pokok-pokok cedar sebelah perairan ..." - Bilangan 24: 6 (KJV)

Satu lagi petikan yang menyebut tentang herba ini dalam Yohanes 19:39 (KJV), apabila Nikodemus membentangkan Yesus hadiah mur dan gaharu.

Gaharu, yang boleh dilihat di banyak negara, telah mendapat begitu banyak nama dan pelbagai. Beberapa nama yang anda mungkin pernah mendengar pun adalah:

1. Aloes
Tumbuhan 2. Burn
3. Lily padang pasir
4. hempedu Gajah
5. Sabila
Aloe Vera Menggunakan - Yang Maha Ones biasa

Pada masa kini, gaharu telah digunakan secara meluas sebagai ubat herba. Ia biasanya digunakan topically untuk menyembuhkan luka dan keadaan kulit yang lain. Orang lain juga mengambil ini secara lisan sebagai bantuan untuk sistem penghadaman.

Oleh kerana bilangan pengguna tertanya-tanya ini kilang bertambah, jumlah lidah buaya yang menggunakan juga naik. Hari ini, banyak yang telah menggunakannya secara lisan untuk mengubati pelbagai penyakit. Di antaranya ialah asma, epilepsi, diabetes, osteoarthritis, terbakar, dan banyak lagi. Ini boleh diubati dengan gaharu kerana ia mempunyai kuasa penyembuhan aloe semula jadi.

Apa lagi, jumlah penggunaannya meningkat lebih apabila Pentadbiran Makanan dan Ubat-Ubatan (FDA) meluluskan penggunaan herba ini sebagai perisa makanan semula jadi.

Teknologi juga memainkan peranan utama dalam pembangunan penggunaan herba ini. Gaharu kini diproses dan boleh didapati di, bukan hanya beberapa, tetapi beratus-ratus produk kecantikan seperti losyen dan sunblocks.

Gaharu - Bahagian dan Kegunaan

Kedua-dua bahagian tumbuhan ini yang anda perlu sedar adalah sebahagian gel dan bahagian yang hijau. Penggunaan yang paling biasa "sebahagian gel" adalah seperti salap topikal. Sebaliknya, jus yang boleh diperolehi daripada bahagian hijau aloe yang mengandungi gel. Ia, menurut majoriti, adalah cara yang terbaik untuk mengalami aloe kesan herba ini menakjubkan penyembuhan. Sudah tentu, ia diambil melalui mulut.

Walaupun herba ini boleh didapati di banyak tempat, ia adalah satu amalan yang baik yang anda mencari "berkualiti" yang. Kualiti aloe boleh ditentukan berdasarkan jenis dan kualiti molekul di dalamnya. Tumbuhan ini mungkin tidak begitu berkesan jika ia tidak berkualiti. Dan kerana itu, ia amat disyorkan bahawa anda mencari sumber yang terbukti untuk memberikan "baik kualiti" gaharu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar