Kamis, 12 November 2015

4 Cara Kaunseling Addiction Boleh Membantu Anda

4 Cara Kaunseling Addiction Boleh Membantu Anda

Kenapa Saya Perlu Kaunseling Addiction?

Ketagihan bukan perkara yang mudah untuk ditewaskan. Untuk berurusan dengan ketagihan, anda perlu berada dalam kawalan fizikal dan mental. Memberi satu buruk, tabiat bahan memerlukan dedikasi, mata pada hadiah, dan dos besar sokongan emosi. Yang terakhir adalah di mana bantuan kaunselor ketagihan adalah paling berharga.

Bagaimana Kaunseling Addiction Membantu Anda

• cinta sendiri. Dalam usaha untuk mempercayai anda bernilai penjimatan, anda perlu untuk mengasihi diri sendiri terlebih dahulu. Satu program kaunseling sokongan boleh membantu anda belajar untuk melihat di dalam yang terbaik daripada anda, dan kemudian anda akan mampu penyayang "anda". Tidak lagi anda perlu dadah atau alkohol untuk menyembunyikan berapa banyak yang anda benci diri sendiri.

• Dialog. Keupayaan untuk berkongsi fikiran dan perasaan anda dengan orang lain adalah sangat penting semasa pemulihan. Anda tidak boleh takut untuk menyatakan diri kepada orang-orang yang menyakiti dan kepada orang-orang yang anda telah cedera. Kaunselor ketagihan boleh membantu anda belajar untuk berkomunikasi, bukan sahaja dengan orang lain tetapi dengan diri sendiri juga.

• Penyuburan Mental. Loving diri mengambil masa lebih daripada satu sesi kaunseling. Setiap hari, seseorang perlu bangun dan mengingatkan diri mereka bahawa mereka adalah penting - untuk diri mereka, keluarga dan rakan-rakan mereka, dan dunia secara keseluruhannya. Jika seseorang itu tidak boleh lakukan setiap hari ini, maka dia akan mempunyai masa yang sukar mengekalkan tahap harga diri yang diperlukan untuk menendang tabiat lama.

• Penyuburan fizikal. Apa yang baik adalah minda tanpa badan? Ramai orang di ubat atau alkohol

kursus pemulihan adalah sama dengan bayi. Dalam tergesa-gesa untuk mendapatkan mengisi harian mereka, mereka telah mengabaikan untuk menjaga diri mereka sendiri secara fizikal. Ramai daripada mereka pergi hari tanpa makan, dan apabila mereka makan, ia tidak sihat makanan.
Jarang sekali penagih bertujuan bantuan perubatan, dan ini adalah kerana banyak sebab, termasuk takut diiktiraf sebagai penagih dan kekurangan dana. Khasiat fizikal adalah tambahan penting kepada mereka yang cuba untuk menyembuhkan dari dadah dan / atau penyalahgunaan dadah. Dalam usaha untuk memperoleh kekuatan, orang yang sakit memerlukan vitamin dan mineral dan diet yang sihat. Jika seorang pendera bahan tidak mempunyai bantuan kaunselor penagihan pemakanan, maka orang itu boleh jatuh kembali ke dalam tabiat menggunakan dadah dan alkohol untuk berasa lebih baik apabila dia memang tidak kerana kekurangan zat makanan.

Yang berkesan, ketagihan, program kaunseling boleh membantu penagih hidup mereka satu masa pada satu masa, tanpa bahan berbahaya. Apabila seseorang individu telah belajar untuk menjaga dirinya dari segi emosi dan fizikal dan bagaimana untuk menyatakan keperluannya, hidupnya sebagai penagih tidak lama lagi boleh sampai ke penghujungnya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar